ثبت شرکت

ثبت شرکت در کمترین زمان و با کمترین هزینه

ثبت شرکت

ثبت شرکت در کمترین زمان و با کمترین هزینه

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کارت مرزنشینی

کارت مرزنشینی


در این مقاله قصد داریم تا شرایط دریافت کارت مرزنشینی را به طور کامل و جامع خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

اطلاعاتی مانند مدارک و شرایط لازم برای دریافت این کارت از نمونه موضوعاتی است که در این مطلب گنجانده شده است.


کارت مرزنشینی


قانون‌گذار برای افزایش رفاه مرزنشینان ، مجوز اخذ کارت بازرگانی برای این افراد را صادر نموده است.

این امر نه تنها از ورود کالای قاچاق تا حد زیادی جلوگیری کرده، بلکه منبع درآمدی را برای این افراد در مناطق محروم کشور به وجود آورده است.

این کارت یکی از خدماتی هست که سازمان صنعت و معدن و تجارت برای مرزنشینان کشور در نظر گرفته است.

کارت پیله وری طبق قانون صرفاً جهت اشتغال و درآمدزایی مرزنشینانی که از لحاظ معیشتی در دهک های پایین قرار دارند است و

دارندگان این کارت حق وکالت ندارند و باید خود شخص رأساً اقدام به مبادلات مرزی اقدام نمایند.

کالاها توسط تجار وارد کشور و در بازارچه های مرزی دپو می شود، سپس مرزنشینان با در دست داشتن کارت های الکترونیکی به بازارچه ها

مراجعه خواهند کرد و کالا را تهیه و در نزدیکترین فروشگاه آن را خواهند فروخت و از سود بازرگانی بهره خواهد برد.

کارت پیله‌ورى توسط بازرگانى محل صادر مى‌گردد و داراى یک سال اعتبار از تاریخ صدور مى‌باشد. ( از ماده ۱۹ آئین‌نامه مقررات صادرات و واردات )


پیله وران


پیله وران هم از دسته افرادی می باشند که می توانند در صورت داشتن کارت پیله وری از گرفتن کارت بازرگانی معاف باشند،

وظیفه اصلی پیله وران تامین کالایی استان خود و همچنین استان های همجوار هستند و می توانند برای دریافت کارت پیله وری از طریق اداره بازرگانی استان خود اقدام کنند.


مزایای کارت مرزنشینی


براساس اطلاعات موجود، افرادی که دارای کارت مرزنشینی هستند می توانند به ازای هر نفر کالا وارد کشور کنند.

هدف از صدور کارت مرزنشینی کمک به اشتغالزایی برای مرزنشینان کشور می باشد.


کارت مرزنشینی در کدام استان های کشور ارائه می شود


براساس اعلام مراکز پیشخوان دولت، مرزنشینان عزیز در استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، ایلام، کردستان، کرمانشاه،

خراسان جنوبی، رضوی، شمالی، گلستان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، گیلان و مازندران می توانند

نسبت به دریافت کارت مرزنشینی اقدام نمایند.


شرایط لازم برای اخذ کارت بازرگانی مرزنشینان


افراد ساکن در مناطق مرزى کشور در صورتی که سه سال مستمر در این مناطق سکونت داشته باشند،

با داشتن اهلیت قانونی برای خرید و فروش کالا مى‌توانند، کارت پیله‌ورى به نام خود دریافت کرده و به مبادلات مرزی طبق آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات اقدام کنند.

به همین منظور باید در صورت واجد شرایط بودن، مدارک خود را در سامانه اخذ کارت بازرگانی وارد کرده و در صورت تایید کارشناس سایر مراحل دریافت کارت بازرگانی مرزنشینان را طی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله « راهنمای صدور کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت » رجوع کنید.


شرایط دریافت کارت پیله وری


به عبارت دیگر می‌توان تمامی شرایط مرزنشینان برای دریافت کارت پیله‌ وری را به این صورت برشمرد:

  • برخورداری از شرایط لازم طبق ماده ۹۱ آیین‌نامه اجرای قانون مقررات صادرات و واردات
  • عدم اشتغال و رابطه استخدامی با دستگاه‌های دولتی
  • سکونت در بخش‌های مرزی استان
  • نداشتن محکومیت موثر کیفری
  • داشتن برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا برگ معافیت
  • داشتن حداقل ۲۱ سال تمام

مدارک اخذ کارت بازرگانی مرزنشینان


هر یک از مرزنشینان با داشتن شرایط فوق باید مدارکی را برای دریافت کارت بازرگانی مرزنشینان ارائه دهند. این مدارک عبارت‌اند از:

  • تقاضانامه (متقاضی)
  • چهار قطعه عکس سه در چهار و یک برگ پوشه
  • کپى شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپى کارت پایان خدمت
  • گواهى عدم سوء‌ پیشینه
  • گواهى عدم اعتیاد
  • تکمیل فرم تعهد
  • تکمیل فرم ضمانت
  • گواهی سه سال سکونت ( استشهاد محلی ) یا سند ملکی
  • تصویر کارت مرزنشینی

کارت الکترونیکی مبادلات مرزنشینی جایگزین دفترچه های قدیمی کوله بری شده و مبادلات و تجارت چمدانی در قالب این کارت ها و در نقاط مرزی مشخص با تعاونی های مرزنشینی امکانپذیر می باشد.


1. نرخ خدمت ثبت نام    263.000 ریال

2. نرخ خدمت تمدید با صدور مجدد    211.000 ریال

3. نرخ خدمت اصلاح تصویر    206.000 ریال

4. نرخ خدمت بازارچه مرزی   118.000 ریال

5. نرخ خدمت افزودن تحت تکفل  136.000 ریال

6. نرخ خدمت فوت سرپرست  123.000 ریال

7. نرخ خدمت حذف فردتحت تکفل  136.000 ریال

8. نرخ خدمت اصلاح آدرس  234.000 ریال

9. نرخ خدمت المثنی 190.000 ریال

10. نرخ خدمت پیله وری 255.122 ریال

سوالات متداول


افرادی که کارت مرزنشینی دارند، می‌توانند به ازای هر نفر، کالا وارد کشور کنند. هدف از صدور کارت مرزنشینان کمک به اشتغال ‌زایی برای مرزنشینان کشور است.

 

طبق اعلام مراکز پیشخوان دولت، مرزنشینان عزیز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، گیلان و مازندران می‌توانند نسبت به دریافت کارت مرزنشینان اقدام نمایند.

  • سجاد کارگر
  • ۰
  • ۰

شناسه شرکت

شناسه شرکت چیست؟


در این مقاله قصد داریم تا به تعریف شناسه شرکت یا شناسه ملی شرکت بپردازیم. با توجه به افزایش چمعیت و رشد بیشمار اطلاعات لازم است تا هر شرکتی مانند اشخاص حقیقی دارای یک کد یا شناسه ملی باشد تا بر اساس آن قابل معرفی و شناسایی باشد.

به همین دلیل، تمام اشخاص حقوقی بایستی نسبت به دریافت شناسه ملی شرکت ( شناسه شرکت ) اقدام کنند و برای این امر فرم مخصوص را تکمیل کرده و به همراه مدارک لازمه به سازمان مربوطه ارائه دهند.


شناسه ملی شخص حقوقی چیست؟


شناسه ملی شرکت شماره ای است که فقط به همان شخص حقوقی اختصاص پیدا کرده و در سراسر کشور با این کد قابل شناسایی خواهد بود.

این شناسه ملی توسط پایگاه اطلاعات شناسه ملی اشخاص حقوقی تنها به یک شخص حقوقی اختصاص داده می شود. به عبارتی هر شخص حقوقی یک شماره منحصر به فرد دارد که فقط مخصوص خود آن شرکت است.

لازم به ذکر است که نه تنها شرکت های تجاری، بلکه شرکت های غیرتجاری و موسسات، بانکها، شهرداری ها، ادارات، مدارس و … بایستی برای دریافت شناسه ملی شرکت یا شناسه شرکت اقدام نمایند.

شناسه ملی یک کد ۱۱ رقمی است که ۴ رقم ابتدایی آن مشخص کننده شهر محل ثبت شرکت است یعنی کد شهر یا استانی است که شرکت مورد نظر در آنجا ثبت شده است. مثلا اگر شخص حقوقی در تهران باشد ۴ شماره اول وی ۱۴۰۰ خواهد بود.


قبل از دریافت شناسه ملی شرکت چه باید کرد؟


همانطور که گفتیم این شناسه مخصوص اشخاص حقوقی مانند شرکت ها و موسسات است. پس لازم است اشخاص در قالب شخص حقوقی به ثبت رسیده و سپس اقدام به دریافت شناسه کنند.

لذا برای این امر لازم است به سایت اداره ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کرده و برای ثبت شرکت اقدام کنند.

شناسه شرکت


مراحل دریافت شناسه ملی شرکت


همچنان که گفته شد شناسه ملی شرکت مختص اشخاص حقوقی است و شخص حقوقی باید ابتدا در سامانه اداره ثبت شرکتها به ثبت رسیده سپس برای دریافت شناسه شرکت اقدام نماید.

پس اولین مرحله برای دریافت شناسه شرکت، ثبت شرکت است. گفتنی است برای دریافت شناسه ملی باید به سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی مراجعه کرد.

همان طور که گفتیم لزوم داشتن شناسه ملی، شناسایی شرکت و دست یابی به اطلاعات آن شرکت یا موسسه است. به عنوان مثال، اگر کسی بخواهد با شرکتی وارد معامله و همکاری شود می تواند با استعلام شناسه شرکت مورد نظر از اعتبار و قانونی بودن آن شرکت مطلع شود.

برای استعلام شناسه ملی شرکت می توانید به آدرس https://ilenc.ssaa.ir/ مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که چنانچه شخص حقوقی مورد نظر شما یک ارگان دولتی باشد، چون طبق قانون بدون ثبت شرکت نیز رسمیت دارد لذا می تواند سریعا برای دریافت شناسه شرکت اقدام نماید.


واحد بودن شناسه اختصاصی هر شرکت


همچنان که گفتیم هر شرکت یا شخص حقوقی یک شناسه اختصاصی دارد که فقط متعلق به خود او خواهد بود. تبصره یک ماده ۴ آیین نامه اختصاص شناسه ملی نیز به این امر اشاره کرده است؛

شناسه ملی شخص حقوقی، شناسنامه شخص محسوب می شود لذا بدیهی است که یک شناسنامه برای دو نفر استفاده نمی شود. این شماره یا شناسه تا زمان انحلال و تصفیه شرکت معتبر و باقی است.

به این ترتیب نمی توان گفت که شناسه شرکت با انحلال شرمت از بین می رود بلکه این کد حتی پس از انحلال باقی مانده تا زمانی که امر تصفیه خاتمه یابد.


امکان وجود یک شرکت با دو شماره ثبت و یک شناسه ملی


این امکان وجود دارد که شرکت دو شماره ثبت داشته باشد اما در هر حال شناسه ملی یکی است و دو تا نخواهد شد. شماره ثبت شاید به این دلیل دو شماره شود که مثلا شرکت به دلیل تغییر مکان و حوزه ثبتی خود، دوباره در حوزه جدید شماره ثبت گرفته باشد.

بایستی توجه داشته باشید که شماره ثبت با شناسه ملی تفاوت دارد.


نتیجه گیری


شناسه ملی شخص حقوقی مانند کد ملی یا شماره ملی برای اشخاص حقیقی است و هر فرد دارای کد منحصر به فرد خود است و با آن شناخته می شود.

اشخاص حقوقی برای این امر ابتدا باید نسبت به ثبت شرکت اقدام نموده و در ادامه به دریافت این شناسه اقدام کنند. این شناسه هویت شخص حقوقی مانند شرکت است و شناسنامه آن محسوب می شود.
با داشتن این شناسه می توان از شرکت اطلاعات لازم را به دست آورد و از قانونی بودن و معتبر بودن آن اطمینان حاصل کرد.

  • سجاد کارگر
  • ۰
  • ۰

سامانه ثنا برای ثبت شرکت


در این مقاله قصد داریم تا درباره سامانه ثنا برای ثبت شرکت اطلاعات جامع و کاملی را خدمت شما ارائه دهیم.

اگر تصمیم گرفته‌اید که با ثبت شرکت به کسب و کار خود اعتبار ببخشید و از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید، قطعا سوال‌هایی در رابطه با مراحل و چگونگی ثبت شرکت برایتان پیش آمده است.

گرچه امروزه فرایند ثبت شرکت به دلیل آنلاین شدن، آسان‌تر از سال‌های گذشته شده است اما هنوز هم بسیاری از افراد در حین انجام مراحل ثبت، اشتباه می‌کنند و دچار دردسر و چالش‌های متعدد می‌شوند.

همچنین هر ساله تغییراتی در فرایند ثبت شرکت ایجاد می‌شود که لازم است قبل از آغاز این مسیر، نسبت به آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید.

به عنوان نمونه، از آبان ماه سال ۱۴۰۰، کلیه اعضای هیات مدیره شرکت‌های تازه تاسیس هم باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت‌نام و کد را دریافت و سپس فرایند ثبت شرکت را شروع کنند. در غیر اینصورت، ثبت شرکت از طرف اداره ثبت شرکت‌ها رد خواهد شد.

تا چند سال قبل، برای دریافت کد ثنا باید به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه می‌کردید. اما از دی ماه سال ۱۳۹۹، با اعلام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، “سامانه احراز هویت برخط قوه‌قضاییه” راه‌اندازی شد و تمامی مراحل ثبت‌نام در سامانه ثنا و دریافت کد ثنا، به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی انجام می‌شود.

با این اقدام، تمامی امور مربوط به ابلاغ اوراق قضایی از طریق این سامانه انجام می‌شود و نیازی به ارسال فیزیکی ابلاغیه‌ها به درب منازل نیست.


مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ثنا شرکت‌های خصوصی و تعاونی ها


ثبت نام ثنا اشخاص حقوقی غیردولتی شرکتهای خصوصی و تعاونی

  • مدارک مورد نیاز نامه عادی در خصوص معرفی نماینده جهت ثبت نام ثنا با امضای همه صاحبان امضای شرکت توأم با مهر شرکت
  • فتوکپی برابر اصل آگهی ثبتی آخرین تغییرات صاحبان امضا
  • نماینده معرفی شده باید ثبت نام ثنا انجام داده باشد

سامانه ثنا (ثبت نام الکترونیک) چه کاربردی دارد؟


برای اینکه بتوانید از سامانه الکترونیک قضایی و امکانات آن (مانند مشاهده ابلاغیه) استفاده کنید ابتدا باید از طریق سامانه ثنا به عنوان شخص حقیقی و یا حقوقی ثبت نام کنید.

این ثبت نام در دو مرحله الکترونیکی و حضوری از طریق دفاتر خدمات قضایی انجام می گیرد. پس از تکمیل ثبت نام یک رمز شخصی برای شما برای انجام خدمات به صورت الکترونیک صادر می شود.


مراحل سامانه ثنا برای ثبت شرکت


1- ثبت نام شخص حقیقی در سامانه ثنا

حساب کاربری تحت شرایط زیر برای اشخاص حقیقی ایجاد می‌گردد:

ایجاد و استفاده از حساب کاربری مطابق مفاد مواد قانون آیین دادرسی الکترونیک و آیین‌نامه‌های آن انجام می‌شود. ایجاد حساب کاربری در دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله ثبت ‌نام اولیه :

این مرحله توسط شخص متقاضی حساب کاربری از طریق سامانه ثنا یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

بررسی اطلاعات و احراز هویت :

این مرحله توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود. مراجعه شخص متقاضی برای انجام این مرحله الزامی است. از شخص متقاضی اطلاعات تکمیلی مانند اثرانگشت و تصویر امضا اخذ می‌گردد.

متقاضی دریافت حساب کاربری مکلف است اطلاعات مورد نیاز را به صورت صحیح و واقعی ارائه دهد.

مسئولیت قانونی صحت اطلاعات به عهده متقاضی است. متقاضی باید صحت اطلاعات ارایه شده و قبول شرایط استفاده را در دفاتر خدمات قضایی تصدیق و امضا کند.


دریافت حساب کاربری برای اشخاص ایرانی


ارائه اطلاعات کامل شناسنامه ای و ثبت اطلاعاتی که با علامت * دراین سامانه مشخص شده است و نیز ارایه پست الکترونیک (ایمیل)، شماره تلفن همراه الزامی است.

در صورت نداشتن پست الکترونیک یا شماره همراه، متقاضی باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و پس از دریافت پست الکترونیک نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

متقاضی طی این توافق‌نامه متعهد می‌شود در صورت تغییر هر یک از اقلام اطلاعاتی یا ضرورت اخذ اطلاعات بیشتر، جهت بروز رسانی آن در اسرع وقت اقدام کند.

متقاضی متعهد به نگهداری شناسه و رمز عبور خود می‌باشد مؤکداً توصیه می‌شود نسبت به تغییر رمز عبور به صورت دوره‌ای اقدام شود.

مسئولیت آثار قانونی استفاده از این حساب کاربری متوجه صاحب آن می‌باشد. ابلاغ اوراق قضایی با ارسال آن به حساب کاربری در سامانه ابلاغ انجام می‌شود و ارسال پیامک و رایانامه به پست الکترونیک جهت اطلاع از ابلاغ الکترونیکی می‌باشد

توصیه می‌شود از شماره همراه و پست الکترونیک معتبر و در دسترس و مطمئن استفاده شود. در صورتی که تلفن همراه یا پست الکترونیک موقتاً در دسترس نباشد، بایستی در فواصل زمانی روزانه به صورت مستقیم به سایت مراجعه شود.


شروع ثبت نام سامانه ثنا برای ثبت شرکت

  • سجاد کارگر