ثبت شرکت

ثبت شرکت در کمترین زمان و با کمترین هزینه

ثبت شرکت

ثبت شرکت در کمترین زمان و با کمترین هزینه

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ثبت برند مواد شوینده


در این مقاله قصد داریم تا درباره ثبت برند مواد شوینده اطلاعات کامل و جامعی را به شما عزیزان ارائه دهیم. مدارک لازم برای ثبت برند مواد شوینده و مراحل آن از نمونه موضوعاتی است که در این مطلب گنجانده شده است.

چنانچه قصد تولید محصولات شوینده را دارید و هنوز برای ثبت برند اقدام نکردید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


چرا باید برای ثبت برند مواد شوینده اقدام کرد؟


ابتدا بایستی به این موضوع بپردازیم که چرا باید برای ثبت برند مواد شوینده اقدام کرد؟ در واقع لزوم ثبت برند مواد شوینده چیست؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید.


1- تمایز بین محصولات با ثبت برند مواد شوینده


تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که اگر مواد شوینده و … برند نداشتند چگونه می خواستیم محصول مورد نظر خود را خریداری کنیم؟ تصور کنید که هیچ محصولی برند نداشته باشد، قطعا مشتری دچار سردرگمی خواهد شد که کدام محصول را قبلا مصرف کرده و از کدام راضی بوده است.

این موضوع در خصوص مواد شوینده نیز صدق می کند. از آنجا که تنوع شوینده ها زیاد است مشتریان همواره در خرید آن سردرگم هستند و نمی دانند کدام را انتخاب کنند. مواد شوینده کیفیت های مختلفی دارند که با توجه به مصارف متفاوت هر یک از دیگری برتری دارد.

بنابراین زمانی که قصد خرید مواد شوینده دارید ، باید تا حدودی بدانید که کدام برند از کیفیت مناسب تری برخوردار است . در واقع برندها محصولات مختلف را از یکدیگر متمایز می کند.

همجنین با ثبت برند می توان به مالکیت و منشاء کالای دارای علامت و همچنین کیفیت محصول پی برد . در واقع، با دیدن برند آن کالا می توان پی برد که این محصول متعلق به کدام سازنده و کارخانه می باشد و آیا جنس مورد نظر شما هست یا خیر.

در واقع تفاوت برندها در مواد شوینده نشانه تفاوت در کیفیت، قیمت و سایر موارد دیگر است. شرکت های تولید کننده این محصولات می توانند با انجام مراحل ثبت برند شوینده به کسب شهرت، افزایش مشتریان و… بپردازند.


2- اجباری بودن ثبت برند مواد شوینده


در مقاله « ثبت برند » توضیح دادیم برای اجناسی که برای مصرف و استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود به صورت اجباری باید برند ثبت کرد .

ماده 1 تصویبنامه در این رابطه مقرر می دارد ” تمام اجناس دارویی و طبی و غذایی مشروح در زیر باید دارای علامت صنعتی یا تجاری ثبت شده باشد :

الف) داروهای اختصاصی ( اسپسیالیته ) مورد استعمال طبی یا عطاری
ب) مواد غذایی که در لفاف و ظروف مخصوص باشند ؛
ج) نوشیدنی ها و آب های گازدار ؛
د) لوازم آرایش و وجاهت که برای استعمال مستقیم بر روی بدن انسان به کار می رود. مانند صابون ، خمیر ، پماد ، پودر ، محلول


چند نکته در خصوص ثبت برند مواد شوینده :


1- تمام اجناس دارویی و طبی و مواد غذایی نامبرده ، اعم از آن که در داخل ایران ساخته و یا در خارج ساخته و وارد کشور شود و در بازار تحت اسم مشخصی که بر روی برچسب آن زده می شود در معرض فروش قرار گیرد باید دارای علامت صنعتی یا تجاری ثبت شده بوده و در روی برچسب نکات زیر تصریح شود :

الف- اسم تجاری و نشانی سازنده ی جنس با قید کشور مبدا
ب- شماره ثبت علامت در ایران

2- علامت و مشخصات بالا باید قبل از به معرض فروش قرار دادن جنس روی اجناسی که از خارجه وارد شده قید گردد.

3- برچسب مقرره باید طوری الصاق شود که نتوان آن را از روی لفاف یا ظرفی که در آن جنس به معرض فروش گذاشته می شود به سهولت برداشت و تنظیم آن باید به طریقی باشد که نام کشور مبدا و نام و نشانی سازنده علامت و شماره ثبت و از زمانی که وزارت بهداری اعلام کند شماره و تاریخ اجازه فروش در ایران خوانا باشد.


شرایط انتخاب نام در ثبت برند مواد شوینده


برندها ، قابلیت آن را دارند که قانوناَ تحت حمایت قرار گیرند. علائم قابل ثبت و حمایت دارای ویژگی های ” صفت مشخصه ” و ” وجه تمایز ” می باشند . یک علامت تجاری یا برند باید دارای خصوصیت تمایز بخشی باشد در غیر این صورت کمکی به مشتری در شناخت و انتخاب کالای مورد نظرش نمی کند.

1- واژگان عمومی که برای نامیدن یک دسته از کالاها یا خدمات به کار می روند نمی توانند به عنوان برند مورد استفاده قرار گیرند . این نوع کلمات جنبه عمومی داشته و مختص به نوع مخصوصی از کالا نمی باشد. مثلاَ خمیر دندان یا شامپو را نمی توان به منظور استفاده به عنوان برند ثبت کرد.

2-  واژگانی که خصوصیت یک برند را توصیف می کند و به ترکیبات یا ویژگی های اساسی آن اشاره دارد قابل ثبت نمی باشد. مثال های زیر نمونه هایی از واژه های توصیفی هستند که نمی توان آن ها را به عنوان برند ثبت کرد :

پودر شوینده ، آرد الک کرده ، نوشابه گوارا ، کره گیاهی ، لباس زمستانی و …

3- علائمی که نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد و یا مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند قابلیت ثبت ندارد .

4- علائم تجاری نباید خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی و اخلاق حسنه باشد.


طبقه برند مواد شوینده


همانطور که می دانید برای ثبت برند هر محصولی باید بدانید که آن نحصول در طبقات بین المللی برند جزء کدام طبقه برند قرار دارند. حال باید بدانید که مواد شوینده جزء طبقه 3 برند یعنی طبقه برند مواد آرایشی بهداشتی قرا گرفته است.

به عبارت دیگر ، ترکیبات سفید کننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس ؛ مواد مخصوص تمیزکردن، براق کردن، لکه گیری و سائیدن ؛ صابون ، عطریات ، روغن های اسانس ، مواد آرایشی ؛ لوسیونهای مو و گرد و خمیردندان در طبقه 3 لیست طبقه بندی علائم تجاری قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این طبقه برند و اطلاع از جزییات تمام موادی که در این طبقه واقع شده می توانید به مقاله « طبقه برند آرایشی بهداشتی » مراجعه نمایید.


مدارک لازم برای ثبت برند مواد شوینده


  • کپی شناسنامه و کارت ملی صاحبان حق امضا
  • روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات هیات مدیره  شخص حقوقی
  • نمونه آرم یا لوگو و تایپ نوشتاری برند(اختیاری)
  • در صورتی که برند لاتین باشد یا حتی ریشه عربی داشته باشد، داشتن کارت بازرگانی الزامی است.
  • مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، کسب، جواز تاسیس کارگاهی یا  صنعتی)
  • اطلاعات تماس

نکته آخر در خصوص ثبت برند مواد شوینده


علامت تجاری یا همان برند به خودی خود معرف محصول یا کالایی است که حاصل زحمت سازنده آن است. بنابراین بایستی از خطر سوء استفاده توسط دیگران محفوظ و مصون بماند.

هر گونه استفاده از نام تجاری توسط اشخاص ثالث، به صورت نام تجاری یا علامت تجاری یا علامت جمعی، یا هر گونه استفاده از آن ها که عرفاَ باعث فریب عموم شود، غیر قانونی تلقی می شود.

مالک علامت تجاری بر اساس حق استعمال انحصاری که به دست می آورد می تواند :

1- خواستار منع استعمال علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت خود که از سوی شخص دیگر و بدون اجازه او صورت می گیرد، شود. تقاضای منع استعمال در دادگاه قابل ارائه است.
2- خواستار رد اظهارنامه ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه خود که از سوی شخص دیگری در اداره مالکیت صنعتی ارائه شده است بشود.
3- خواستار ابطال ثبت علامت تجاری یکسان یا مشابه با علامت تجاری خود توسط دیگران شود.

  • سجاد کارگر
  • ۰
  • ۰

دریافت مجوز ماینینگ :


در این مقاله سعی داریم تا تمام اطلاعاتی که برای دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ ( مجوز استخراج بیت کوین ) نیاز دارید به شما ارائه دهیم.

می دانید که از سال ۱۳۹۸ استخراج رمز ارز مجاز شد و افرادی که در این دستورالعمل حائز شرایط دریافت مجوز ماینینگ باشند می توانند برای صدور پروانه بهره برداری ماینینگ اقدام کنند.

بیشتر بدانید :

مالیات بیت کوین

انواع ماینر

همه چیز درباره هاوینگ بیت کوین

راهنمای ثبت برند برای استخراج بیت کوین

دستورالعمل دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ


واحد مسئول: معاونت های طرح و برنامه و امور صنایع

مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره 94055/ت  0554/9/05 مورخ هـ99655

حوزه کاربرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها

در راستای اجرای بند 2 مصوبه هیئت محترم وزیران به شماره 94055/ت 99655هـ مورخ 05/9/0554 درخصوص صدور مجوز برای فعالیت در حوزه استخراج رمز ارز ، ضوابط و شرایط دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ مشخص شد.

در این دستورالعمل بر مواردی چون ضرورت رعایت قوانین و مقررات مربوط به احداث و بهره برداری از واحدهای استخراج کننده رمز ارز توسط دریافت کنندگان جوازهای تاسیس و پروانه بهره برداری ، دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ برداری برای اشخاص حقیقی و حقوقی ، الکترونیکی بودن فرآیندها ، لزوم داشتن و فعال بودن شناسه کسب و کار برای یکپارچه سازی اطلاعات و خدمات تاکید شده است .


تعاریف مورد نیاز در دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ :


رمز ارز :  فرآورده پردازشی رمزنگاری شده فعالیت استخراج بیت کوین : عملیات حل مسائل رایانه ای به وسیله دستگاههای استخراج رمز ارز ( ماینر ) که در قالب طبقه بندی آیسیک (ISIC) ، اقدام به استخراج و تولید فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده ( رمز ارز ) می نماید.

دستگاه استخراج ماینر : دستگاههای که با اتصال به شبکه از طریق الگوریتم های ریاضی کشف رمز ارز را انجام می دهند.

واحد استخراج کننده رمز ارز : مکانی است که در آن با کمک دستگاههای استخراج و تاسیسات لازم ، رمز ارز استخراج می شود.

ظرفیت استخراج : ظرفیت پردازش اطلاعات دستگاههای استخراج ( ماینر ) بر حسب هش (H) و اضعاف آن مانند : (MH) , (GH) , (TH)

جواز تاسیس : سندی است که بر اساس پرسشنامه تکمیل شده توسط متقاضی صادر می شود و بیانگر پیش بینی ظرفیت استخراج برای محصول رمز ارز است.

پروانه بهره برداری : سندی است که بر اساس آن دستورالعمل صادر می شود و بیانگر ظرفیت و فعالیت در حوزه استخراج بیت کوین در مکانی معین است.

شناسه کسب و کار : شناسه یکتایی است که به بنگاه ( واحد ) کسب و کار و از طریق سامانه اختصاص می یابد. این شناسه بر روی مجوزهای صادره موضوع این دستورالعمل یعنی مجوز ماینینگ و پروانه بهره برداری ماینینگ درج می شود.


دریافت مجوز ماینینگ :


ماده 1 : جواز تاسیس برای ایجاد ظرفیت های جدید و توسعه فعالیت در زمینه استخراج رمز ارز صادر می شود

. اطلاعات درج شده در جواز تاسیس بر اساس فرم های سامانه شامل شناسه کسب و کار ، شماره و تاریخ ثبت دبیرخانه ، گواهی امضا دفترخانه ، شرایط مربوط به مجوز استخراج بیت کوین ، نام و شناسه شخص حقیقی یا شخص حقوقی دارنده جواز ،  فهرست فعالیت ها ، پیش بینی سرمایه گذاری ، اشتغال ، ظرفیت ، ارزش دستگاه‌ها ، تعیین مدت اجرای طرح و دوره گزارش پیشرفت پروژه است.

ماده 2 : دریافت مجوز ماینینگ به نام متقاضیان ، با رعایت ضوابط این دستورالعمل و قوانین و مقررات مربوط مجاز است.

ماده 3 : صدور جواز تاسیس به نام چند شخص حقیقی و یا چند شخص حقوقی مجاز نیست و متقاضیان صدور جواز تاسیس در این زمینه می‌تواند در قالب ثبت شرکت اقدام به درخواست مجوز نمایند.


اعتبار مجوز ماینینگ :


ماده 4 : اعتبار مجوز ماینینگ صادر شده ۶ ماه بوده و با ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی طرح و تایید آن توسط سازمان برای دوره ای دیگر قابل تمدید است. تمدیدهای بعدی نیز منوط به ارائه گزارش پیشرفت کار است.


مشخصات مکان استخراج بیت کوین :


ماده 5 : مکان استقرار واحد استخراج کننده رمز ارز مشمول ضوابط استقرار واحدهای صنعتی بوده و می بایست دارای کاربری صنعتی باشد.

تبصره : مکان استقرار واحدهای استخراج بیت کوین شامل محدودیت محدوده 120 کیلومتری تهران ، 50 کیلومتری شهر اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان ها  داخل یکی از محل های  مجاز شهرک صنعتی نمی باشند.

ماده 6 : تامین زیرساخت های لازم برق ، گاز ، آب ، اینترنت و … برعهده دارنده جواز تاسیس می باشد.

تبصره 2 : تامین انرژی برق مورد نیاز از طریق شبکه سراسری برق کشور و یا تولید برق به صورت خصوصی از طریق انرژی تجدید پذیر ، CHP ، نیروگاه خصوصی و… در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط امکان پذیر است.

ماده 7 : صدور و یا اصلاح جواز تاسیس برای استخراج بیت کوین در محل واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود ممنوع است. ( به عبارتی برای واحدهای تولیدی فعال صنعتی و معدنی موجود ، دریافت مجوز ماینینگ  و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ امکان پذیر نیست. )

ماده 8 : صدور و اصلاح جواز تاسیس برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای موجود غیر فعال که حداقل سه سال از عدم فعالیت و یا تعلیق آنها گذشته باشد در چارچوب این دستورالعمل بلامانع است. ( به عبارتی برای واحدهای موجود غیرفعال ، دریافت مجوز ماینینگ ( مجوز استخراج بیت کوین ) و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ امکان پذیر است.  )

ماده 9 : صدور جواز تاسیس برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمز ارز آنها کمتر از ۲۵۰ کیلووات باشد ممنوع است.

ماده 10 : در صورتی که سرمایه گذار بعد از فراهم کردن امکانات طرح از قبیل زمین ، برق ، ساختمان و تجهیزات ، تقاضای صدور جواز تاسیس نماید و اقدامات انجام شده مطابق ضوابط این دستورالعمل باشد صدور جواز تاسیس امکان پذیر است.

ماده 11 : صدور جواز تاسیس در محل استیجاری با حداقل اجاره یکساله در چارچوب این دستورالعمل امکان‌پذیر است.

تبصره : برای واحدهای خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی ، ارائه قرارداد اجاره منعقده در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و در شهرک ها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرک های صنعتی استان خواهد بود.

ماده 12 : صدور مجوز برای ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در چارچوب ضوابط این دستورالعمل و با تفویض وزارت ، توسط سازمان مسئول منطقه ، صرفاً از طریق سامانه و با نظارت سازمان انجام خواهد شد. (دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ  )

ماده 13 : به منظور تامین برق مورد نیاز پس از صدور جواز تاسیس ، اطلاعات مجوز در سامانه وزارت نیرو ارسال می شود و پس از اختصاص انشعاب برق ، وزارت نیرو و اطلاعات آن را از طریق سامانه به وزارت صمت اعلام می نماید.

تبصره : در صورت اعلام متقاضی مبنی بر تامین برق از طریق احداث نیروگاه حرارتی جهت تامین سوخت مورد نیاز به وزارت نفت معرفی خواهد شد.

ماده 14 : تغییر نام دارنده جواز تاسیس مستلزم ارائه روزنامه رسمی برای شخص حقوقی و گواهی دفاتر اسناد رسمی برای شخص حقیقی است.

مجوز ماینینگ استخراج بیت کوین

بیشتر بدانید :

ثبت برند برای استخراج بیت کوین

ثبت شرکت برای استخراج بیت کوین

صدور پروانه بهره برداری ماینینگ ( مجوز استخراج بیت کوین‌ ) :

ماده 15 : پس از اتمام مراحل احداث و راه اندازی واحد بازدید و ظرفیت سنجی توسط سازمان انجام و در صورت رعایت شرایط مندرج در جواز تاسیس ، پروانه بهره برداری حسب مورد برای شخص حقوقی یا حقیقی صادر می شود.

ماده 16 : صدور پروانه بهره برداری برای واحدهای فعال در زمینه استخراج رمز ارز و فاقد جواز تاسیس با رعایت ضوابط این دستورالعمل امکان پذیر است. (دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ  )

ماده 17 : صدور پروانه بهره برداری با رعایت قوانین و مقررات مربوط به مسائل زیست محیطی صورت می گیرد.

تبصره  : بر اساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک ، عدم پاسخگویی اداره کل حفاظت محیط زیست ، به استعلام سازمان ، طی مدت یک ماه به منزله موافقت آن اداری تلقی شده و سازمان نسبت به صدور پروانه بهره‌برداری اقدام خواهد کرد.

ماده 18 : اطلاعات درج شده در پروانه بهره برداری بر اساس فرم های سامانه شامل شناسه کسب و کار ، تاریخ صدور و شماره ثبت دبیرخانه ، نام و شناسه شخص حقیقی یا حقوقی دارنده پروانه ، فهرست فعالیت ها و ظرفیت آنها ، سرمایه و اشتغال موجود خواهد بود.

ماده 19 : صدور پروانه بهره‌برداری برای متقاضیانی که جمع توان برق مصرفی تجهیزات استخراج رمز ارز از آنها کمتر از ۲۵۰ باشد ممنوع است .

تبصره : صدور و اصلاح پروانه بهره برداری برای استخراج رمز ارز در محل واحدهای تولیدی غیرفعال که حداقل سه سال از عدم فعالیت و یا تعلیق آنها گذشته باشد در چارچوب این دستورالعمل بلامانع است.

ماده 20 : صدور پروانه بهره برداری در محل استیجاری با حداقل اجاره یک ساله در چارچوب این دستورالعمل امکان‌پذیر است. (دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ  )

تبصره : برای واحدهای خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی ، ارائه قرارداد اجاره منعقده در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و در شهرکها و نواحی صنعتی منوط به موافقت شرکت شهرک های صنعتی استان خواهد بود.

ماده 21 : برای واحدهای دارنده پروانه بهره برداری که با رعایت ضوابط این دستورالعمل نسبت به تغییر ظرفیت اقدام نمودند با رعایت مفاد بند ۶-۲-۴ این دستورالعمل ، پروانه بهره برداری جدید صادر و جایگزین پروانه قبلی می‌شود.

تبصره : عبارت « این پروانه جایگزین پروانه بهره برداری شماره …… مورخ …… گردیده است.» در پروانه بهره برداری جدید درج خواهد شد.

ماده 22 : در صورت استفاده از شبکه سراسری برق در زمان صدور پروانه بهره برداری استعلام لازم از طریق سامانه از وزارت نیرو انجام خواهد شد.

ماده 23 : تغییر نام دارنده پروانه بهره برداری مستلزم ارائه روزنامه رسمی برای شخص حقوقی و گواهی دفاتر اسناد رسمی برای شخص حقیقی است.

ماده 24 : مدت اعتبار مجوز استخراج بیت کوین یک سال است و با ارائه گزارش عملکرد از سوی متقاضی و نظارت سازمان قابل تمدید است.


شرایط لغو مجوز ماینینگ :


ماده 25 : سازمان مکلف است نسبت به لغو اعتبار پروانه بهره برداری واحدهای که واحد یکی از شرایط زیر باشند اقدام نماید. (دریافت مجوز ماینینگ و صدور پروانه بهره برداری ماینینگ  )

الف) واحدی که امکانات استخراج رمز ارز از قبیل مکان دستگاه‌ها یا سایر عوامل مورد نیاز را از دست داده باشد.

ب) درخواست کتبی دارنده پروانه بهره برداری و موافقت سازمان

ماده 26 : رعایت ضوابط مربوط به برچسب انرژی و استانداردهای کیفیت توان الکترونیکی و استانداردهای فناورانه مرتبط برای تولید و واردات تجهیزات فرآورده های پردازش رمزنگاری شده ( ماینینگ ) در صورت ابلاغ از سوی مراجع ذیربط از جمله سازمان ملی استاندارد الزامی است.

ماده 27 : در زمان درخواست صدور پروانه بهره برداری ثبت مشخصات دستگاه های منصوبه، وفق فرم موجود در سامانه ، شامل تعداد ، نوع ، میزان مصرف انرژی ، شرکت سازنده ، توان پردازش و … الزامی است و تغییرات تجهیزات نیز توسط متقاضی در سامانه به روز رسانی خواهد شد.

ماده 28 : صدور مجوز های موضوع این دستورالعمل از طریق سامانه انجام می شود و هرگونه توضیح و تغییر به صورت دستی در مجوزهای صادره ممنوع است.


هزینه صدور مجوز ماینینگ :


ماده 29 : به استناد بند ۱۱ تبصره ذیل ماده ۴۶ قانون اصلاح مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۸۰ و همچنین تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۶۴ و تصویب نامه های شماره ۱۸ ۱۵۴ مورخ ۶۳/۳/۲۳ و ۸۳۹۸/ت ۱۸۱ ه – مورخ ۷۲/۶/۲ هیئت محترم وزیران هزینه‌های صدور مجوزهای موضوع این دستورالعمل به شرح زیر از متقاضی اخذ خواهد شد:

الف ) هزینه صدور مجوز استخراج بیت کوین به میزان نیم در هزار سرمایه ثابت طرح ( مندرج در جواز تاسیس ) و حداکثر معادل یک میلیون ریال + یکصد هزار ریال  بابت حق تمبر.

ب) هزینه صدور پروانه بهره برداری ۵۰ هزار ریال+ یکصد هزار ریال بابت حق تمبر.

ج) هزینه هر دوره تمدید جواز تاسیس و پروانه بهره برداری ۱۰۰۰۰ریال + ۵۰ هزار ریال بابت حق تمبر.

مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل برای دریافت مجوز ماینینگ بر عهده معاونت های طرح و برنامه و امور صنایع بوده و هرگونه تغییر در مفاد دستورالعمل با تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت های ذیربط مرکز نوسازی و تحول اداری و با امضای مقام عالی وزارت اعمال خواهد شد.

  • سجاد کارگر
  • ۰
  • ۰

۹ نکته مهم برای راه اندازی رستوران موفق

۹ نکته مهم برای راه اندازی رستوران موفق

در این متن سعی داریم ۹ نکته مهم برای راه اندازی رستوران موفق را برای کسانی که قصد تاسیس یک رستوران را دارند، بیان کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ثبت شرکت، با رعایت نکات ارائه شده کافیست خود را برای استقبال مردم از رستورانتان آماده کنید.

مقدمه ای بر نکات راه اندازی رستوران

همان طور که می دانید رقابت بسیار زیادی در این نوع کسب و کار وجود دارد. رقابتی که در حال حاضر با شرایط نامساعد اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا بسیار سخت تر شده است.

همه ما می دانیم که کسب و کارهای رستورانی سود بالایی دارند زیرا همواره مورد استقبال مردم قرار می گیرند. چرا که در کشور ما رفتن به رستوران و صرف غذا در آن یکی از تفریح های مورد علاقه ایرانیان است.

با این حال آمارهای زیادی دال بر شکست رستوران ها در سال اول وجود دارد که می تواند آمار نگران کننده ای محسوب شود. طبق این آمار حدود ۶۰٪ رستوران ها در سال اول بسته شده اند. بنابراین مرحله شروع برای راه اندازی رستوران شما بسیار مهم است.

نکته بسیار مهمی که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند استفاده از تجربیات افرادی است که در این زمینه شکست خورده اند. ما قصد داریم تا خلاصه ای از تجربیات افراد ناموفق در راه اندازی رستوران را در قالب ۹ نکته به شما ارائه دهیم.

نکات طلایی که از تجربه افراد ناموفق در راه اندازی رستوران به دست آمده است.

۱- استخدام یک سرآشپز ماهر و خوب

اگر می خواهید در سال اول راه اندازی رستوران خود شکست نخورید حتما از سرآشپزهای با تجربه بهره گیرید. چرا که اگر فردی برای اولین بار مزه غذا را در رستوران شما بچشد باید آنقدر برایش دلچسب باشد تا بار دیگر نیز به رستوران شما بیاید و یا تصمیم بگیرد آن را به دوستان و آشنایان معرفی کند.

۲- ثبت برند رستوران

حتما تاکنون با رستوران هایی مواجه شده اید که اسامی مشابه یکدیگر با لوگوهای یکسان دارند و در کنار هم تاسیس شده و همگی هم اصرار دارند که شعبه اصلی شعبه آنهاست. برای جلوگیری از این مشکل تنها کافیست که برای ثبت برند و لوگوی رستوران خود اقدام نمایید.

زمانی که شما برند و لوگوی رستوران خود را ثبت کنید دیگر کسی نمی تواند از آن سوء استفاده نماید. در صورت عدم رعایت این موضوع شما می توانید به طور قانونی شکایت کرده و نتیجه این شکایت صد درصد به نفع شما خواهد بود.

۳- منوی رستوران بسیار قوی و عالی

یک منوی خلاقانه با عکس های هیجان انگیز از بهترین غذاهای رستوران شما میتواند سبب افزایش فروش شما شود. پکیج های غذای کودک با جوایز هیجان انگیز هم سبب افزایش فروش شما خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که در این پکیج حتما باید به سلامتی کودکان اهمیت ویژه ای داده شود. برای منوی خود تلاش زیادی کنید زیرا یک منوی عالی باعث بازگشت مشتری به رستوران شما خواهد شد.

۴- داشتن یک وبسایت تخصصی از رستوران خود

یکی از راههای بازاریابی موفق این است که برای رستوران خود یک وب سایت راه اندازی کنید. زیرا این روزها بسیاری از افراد برای انتخاب رستوران حتما در اینترنت جستجو می کنند. پس اگر سایت شما را با جزییات کامل و یا حتی با رسپی های مختلف برای آموزش ببینند برای انتخاب رستوران شما بیشتر ترغیب می شوند.

۵- استفاده از سوشیال مدیا یا همان رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و ... برای معرفی و تبلیغ برند خود عالی می باشد. به هیچ وجه تاثیر فضای مجازی را بر کسب و کار خود کوچک ندانید. در فضای مجازی شما می توانید با مشتریان خود تعامل داشته و برای ارتقای رستوران خود تلاش نمایید.

۶- تبلیغات مفید تراکتی و بنری

پس از راه اندازی رستوران برای اینکه مردم را از افتتاح رستوران جدید باخبر کنید باید به پخش تراکت و تبلیغات در محله اطراف رستوران خود بپردازید. هر چه تراکت و تبلیغات شما خلاقانه تر باشد رغبت افراد برای امتحان کردن غذا در رستوران شما افزایش می یابد.

۷- سرمایه گذاری بر روی آداب و معاشرت پرسنل

یکی از کلیدی ترین نکات راه اندازی رستوران این است که با مشتریان خود همانند مهمان برخورد کنید. شخصیت و رفتار مناسب پرسنل سبب بازگشت مشتری و وفاداری آنها نسبت به رستوران شما خواهد شد. بنابراین بهتر است برای ارتقای پرسنل خود در این زمینه جلسات آموزشی متعددی ترتیب دهید.

۸- استفاده از روشهای خلاقانه برای قدردانی از مشتریان وفادار

با قدردانی از مشتریان وفادار مانند ارسال پیام های تبریک و پیام های حاوی کد تخفیف سبب افزایش ترغیب آنها برای بازگشت به رستوران خود شوید. ایده بسیار جالبی است اگر مشتریان خود را در روز تولدشان به همراه خانواده مهمان رستوران خود کنید. به این ترتیب مشاهده می کنید که مشتریان وفادار شما کم کم تبدیل به دوستانتان خواهند شد.

۹- استفاده از افراد با ایده های نو و باهوش

سعی کنید همیشه از ایده های خلاقانه دیگران استفاده کنید. می توانید برای این کار از فالورهای خود در فضای مجازی بخواهید تا ایده های خلاقانه خود را با شما به اشتراک گذاشته و به کسانی که خلاقانه ترین ایده را داشته باشند جوایز ارزنده ای دهید.

در انتها به شما پیشنهاد کنیم تا برای ثبت برند و لوگوی رستوران خود از کارشناسان مجرب موسسه بازرگان به شماره ۴۵۵۱۸-۰۲۱ و ۰۹۱۲۰۲۵۳۳۹۰ بهره مند شوید.

این موسسه در زمینه ثبت شرکت ، ثبت برند و اخذ مجوز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

  • سجاد کارگر